خرید سمعک ضدآب

سمعک وسیله ای نسبتا گران قیمت است و کسی تمایل ندارد که سمعکش به علت برخورد با آب خراب شود.خوشبختانه در سال های اخیر سمعک های ضدآب روانه بازار شده اند و امروزه سمعک ها به علت تماس با آب از کار نمی افتند.به همین دلیل افراد کم شنوا از کودکان تا سالمندان به خرید سمعک ضدآب روی آورده اند.

خرید سمعک ضدآب
خرید سمعک ضدآب

انواع سمعک ضدآّب:

1-سمعک مقاوم به آب

یعنی بدنه سمعک طوری ساخته شده است که آب وارد بخش های داخلی سمعک نشود.اما اگر به هردلیلی(مثلا شکستگی بدنه)آب وارد قطعات داخلی سمعک شود سمعک ممکن است از کار بیفتد.

2-سمعک ضدآب نانو

این سمعک بهتر از مورد اول عمل می کند و مدارات داخلی سمعک پوشش نانو دارند یعنی حتی اگر آب وارد مدارات سمعک شود مشکلی برای سمعک پیش نخواهد آمد.

بنابراین اگر به دنبال خرید سمعک ضدآب هستید مورد دوم مناسب تر است.

خرید سمعک ضدآب
خرید سمعک ضدآب

IP سمعک چیست؟

همه سمعک ها به یک اندازه ضدآب نیستند و برخی خاصیت ضدآب بودن آن ها بیشتر از مدل های دیگر است.بنابراین با یک عدد دو رقمی تفاوت میزان ضدآب بودن سمعک ها را مشخص می کنند.

حرف I:که میزان مقاومت سمعک در برابر گرد و غبار و اجسام ریز جامد را نشان می دهد و با اعداد 1 الی 7 نمایش داده می شود.

حرف P: میزان مقاومت سمعک نسبت به رطوبت و آب که از با اعداد 1 الی 9 نمایش داده می شود.

بنابراین سمعکی که IP  آن 79 می باشد به این معنی است که بیشترین حد مقاومت در برابر گرد و غبار و همچنین بیشترین مقاومت در برابر آب را دارد.(هرچند که هنوز سمعکی با IP79 ساخته نشده است و ضدآب ترین سمعک IP68 دارد)

سمعک با آی پی 68 می تواند به مدت 30 دقیقه تا عمق یک متر آب مقاومت داشته باشد.

آیا با سمعک ضدآب می توانیم با خیال راحت دوش بگیریم یا شنا کنیم؟

تولید کنندگان سمعک علیرغم ساخت سمعک های ضدآّب  استفاده از سمعک در حمام یا در استخر را توصیه نمی کنند و دلیل آن وجود مواد شیمیایی در استخر یا استفاده از صابون و شامپو حین استحمام می باشد اما در صورت عدم وجود مواد شیمیایی مشکلی برای سمعک پیش نخواهد آمد.

رطوبت برای مدارات الکتریکی یک سم است و تا جایی که ممکن است باید از ورود رطوبت به سمعک جلوگیری کرد.بنابراین سمعک های ضدآب فعلا نقش حفاظتی دارند.

یعنی به طور مثال اگر روزی هوا بارانی شد سمعک شما بتواند از خود محافظت کند و خراب نشود.

سمعک ضدآب ضد عرق نیست!

قبل از خرید سمعک ضدآب باید به این نکته توجه کنید که عرق با آب تفاوت دارد.عرق ساختاری تخریب کننده دارد و به مرور زمان ممکن است به سمعک آسیب بزند بنابراین کسانی که زیاد عرق می کنند بهتر است که قبل از گذشتن سمعک عرق خود را خشک کرده و سپس سمعک را بر روی گوش قرار دهند.

به طور کلی هرچقدر بیشتر از سمعک خود نگهداری کنید سمعک شما بیشتر عمر می کند نگهداری سمعک شامل خشک کردن سمعک با دستمال ،تمیز کردن قالب و برس کشیدن سمعک می شود.

شرکت های تولید کننده سمعک ضدآب:

امروزه همه شرکت ها سمعک ضدآّب تولید می کنند اما مهمترین برندها در زمینه تولید سمعک ضدآّب عبارت اند از:

سمعک زیمنس

سمعک فوناک

سمعک بلتون

سمعک اینترتون

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید سمعک ضدآب می توانید به صورت تلفنی یا حضوری از مشاوره رایگان کلینیک شنوایی سنجی و سمعک سران بهره مند شوید.

Leave a Comment